Du kan tilmelde dig på følgende hold. Tilmelding foregår ved at du, ringer til 20111465 og melder dig, eller I kan sende mig en mail på anneeriksen@mail.dk

 

Solhilsen Anne

-           Stå med fødderne i hoftebreddes afstand, armene lidt ud til siden, håndfladerne let fremad, ret kroppen ud

-          Før armene ud og op over hovedet. Saml håndfladerne og stræk dig mod loftet helt ud gennem fingerspidserne. Du må gerne spænde lidt i mave og inderlår.

-          Fæld forover, træk hænderne langs kroppen, tag fat om benene. hold benene strakte, sug navlen ind og op. På en udånd søger panden mod knæene.

-          Sæt håndfladerne i gulvet, sæt v ben langt bagud, synk til i runner på en udånd. Sæt det h ben tilbage til v, planken. Træk maven lidt ind og ha lang lige linie fra hæl til hoved

-          Bøj nu armene med albuerne ind til kroppen, så du sænker dig mod gulvet, som i en armstrækning. Hold kroppen strakt hele vejen. Sæt evt. knæene i.

-          Læg oversiden af fødderne i gulvet, stræk armene og løft overkroppen (cobaen) (evt. ikke længere end kroppen/ryggen tillader)

-          Rul op over træerne (eller op gennem alle fire) og skud dig direkte op i pyramiden. Hold benene strakte og ryggen lang og lige. Pres håndflader og fingerspidser i underlaget. Skyd halebenet mod loftet, pres hælene i underlaget på en udånd

-          Sæt h ben frem mellem hænderne, runner, lad sædet synke i udånd

-          Sæt v ben frem til h ben, lad overkroppen synke til i udånd, bøj ned i knæ og rul kroppen op i indånd

Gentag forfra J, 6-12 gange

 

Gode ryg øvelser til sommerferien

 

-          Rygliggende, træk knæene over brystet, lig lidt og lad ryg og lænd giv efter

-          Træk det ene knæ mod brystet og lad det andet ligge strakt i underlaget, skift ben

-          Lig med ben i krogstående, armen ud til siden, lad knæene glide til den ene side og næsen den anden, gentag

 

-          Katten, stå på alle fire, krum og svaj

-          Bedestilling, skub sædet tilbage ned mod hæle. Bliv her og lad kroppen synke til

-          Cobra. Lig på maven med hænder under skuldre, skub overkroppen langsomt op, og ned, gentag

-          Diagonal løft/stræk. Lig på maven med armene over hovedet. Stræk/løft venstre arm og højre ben, glid tilbage og modsat diagonal, gentag

 

 

-          Universal stilling. Lig på siden, med begge ben trukket op under dig, stræk begge arme lige frem for dig. Før øverste arm op mod loftet og bagud og ned, og tilbage. Gentag nogle gange og bliv så omme i strækket. Skift side